فروشگاه دانشگاهی

دانلود پروژه،پایان نامه،مقاله،تحقیق،گرارش کارآموزی و...

فروشگاه دانشگاهی

دانلود پروژه،پایان نامه،مقاله،تحقیق،گرارش کارآموزی و...

کلمات کلیدی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های حرکتی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان و نوروفیدبک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ایمان مذهبی و سلامت روان

مبانی نظری ذهن آگاهی در روانشناسی (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش منبع کنترل درونی در روانشناسی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود ناتوان سازی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری از طریق شبیه سازی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش امید و خوش بینی

مبانی نظری کارکردهای اجرایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرهنگ کیفیت محور

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار جرات مندانه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه‌های شادکامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقص شنوایی و ناشنوایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیاز و سلسله مراتب نیازهای مزلو (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش همدلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت و سبک های هویت (پایگاه هویت) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هیجانات تحصیلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم) الگوهای ارتباطات خانواده

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ایماگوتراپی و رضایت زناشویی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آسیب شنوایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری زناشویی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت رابطه زناشویی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار کمک طلبی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فراشناخت (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود ارزشی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودخواهی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خوشبینی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی یا حضور ذهن (فصل دوم)

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۶ ق.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مذهب و معنویت (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مذهب و معنویت (فصل دوم)



مبانی نظری و پیشینه پژوهش مذهب و معنویت (فصل دوم)

دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 47 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 30








.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) مذهب و معنویت در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


قسمتی از مبانی نظری متغیر


( چسبیدن برخی نوشته ها در متن پایین به خاطر رعایت نیم فاصله در متن اصلی است و فایل دانلودی شما مشکلی نخواهد داشت .)

ادبیات و گستره نظری تحقیق

خانواده نظامی است که بیش از همه بر فرد و اعضای درون خود تاثیر دارد و رفتارهای افراد درون خود را شکل می‏دهد(صیدی، پور ابراهیم، باقریان و منصور، 1390) و بسیاری از پژوهش‏ها که اخیرا در زمینه­ی خانواده انجام گرفته بر این دیدگاه تمرکز دارند(صیدی، پور ابراهیم، باقریان و منصور، 1390). بسیاری از ناهنجاری­های روانی و رفتاری افراد اعضای خانواده در خود خانواده ریشه دارد و در عین حال بسیاری از پیشرفت­های بشر نیز از خانواده نشات می­گیرد(والش، 2013). انسجام خانواده بعدی از ابعاد الگوی مدور ترکیبی اولسون(1999؛ به نقل از جمشیدی، رزمی، حقیقت و سامانی، 1387، ص 203) از خانواده می باشد که پیش بینی می شود متاثر از تجارب معنوی و مسئولیت پذیری در خانواده باشد. انسجام خانواده احساس همبستگی، پیوند و تعهد عاطفی است که اعضای یک خانواده نسبت به همدیگر دارند. لینگرن(2003)، انسجام را به صورت احساس نزدیکی عاطفی با دیگر افراد خانواده تعریف می کند. همچنین اهمیت معنویت و رشد معنوی در انسان، در چند دهه گذشته به صورتی روزافزون توجه روانشناسان و متخصصان بهداشت روانی را به خود جلب کرده است(هرمن، ساکسنا و مودیه، 2013).

معنویت حالتی از بودن است، لیکن سلامت معنوی حالتی از داشتن است(سیک، 2015). سلامت معنوی به برخورداری از حس پذیرش، احساسات مثبت، اخلاق و حس ارتباط متقابل با یک قدرت حاکم و برتر قدسی، دیگران و خود اطلاق می شود که طی یک فرآیند پویا و هماهنگ شناختی، عاطفی، کنشی و پیامدی شخصی حاصل می آید. شناخت معنوی، عواطف معنوی، کنش معنوی و ثمرات معنوی از مولفه‏های اصلی سلامت معنوی است در میان عوامل تاثیر گذار بر سلامت روان انسان ها، خانواده نقش بسیار مهمی دارد(اصغری، سعادت، عاطفی کرجوندانی و جانعلی زاده کوکنه، 1393).

خانواده از لحاظ تربیتی و اجتماعی دارای اهمیت و جایگاه ویژه­ای است. افراد از خانواده گام به عرصه هستی می­نهند و جامعه از تشکیل افراد هستی قوام می­یابد. ازآنجایی­که نهاد خانواده، مولد نیروی انسانی و معبر سایر نهادهای اجتماعی است، از ارکان و نهادهای اصلی هر جامعه به‏شمار می رود. بهنجاری و نابهنجاری جامعه، در گرو شرایط عمومی خانواده­ها است. هیچ یک از آسیب­های اجتماعی فارغ از تأثیر خانواده پدید نمی‏آید. به همین دلیل، هیچ جامعه ای نمی تواند ادعای سلامت کند مگر آنکه از خانواده های سالم برخوردار باشد(یعقوبلو، 1394).

خانواده می تواند هم به عنوان منبع فشار روانی و هم به عنوان محلی برای حمایت از افراد درون آن باشد(باباپور خیرالدین و بهاورنیا، 1391). راهبردهای مربوط به نقش خانواده به متغیرهای مختلفی مربوط است از جمله ویژگی هایی که در یک رابطه چند نفره وجود دارد انسجام رابطه می باشد(باباپور خیرالدین و بهاورنیا، 1391). انسجام خانواده یعنی با هم بودن اعضای خانواده که پیوند عاطفی نسبت به یکدیگر دارند تعریف می­شود. تمرکز انسجام روی این نکته است که چگونه سیستم­ها(خانواده­ها) جدایی شان را در تقابل با هم بودن شان متعادل می­کنند(اولسون، 2010).

سلامت و پویایی خانواده، به عنوان هسته بنیادی و سازنده جامعه ریشه در سلامت و شادابی و رضایت از زندگی همسران دارد(سفیری، محرمی، 1388). پس از ازدواج و زندگی زناشویی، به عنوان هسته اصلی و پایه گذار خانواده، بسیار مورد توجه است. ازدواج، نهادی اجتماعی است که دو فرد کاملا متفاوت از نظر اجتماعی، اقتصادی، و فرهنگی را برای تشکیل یک خانواده به هم پیوندن می دهد و به همین دلیل، نسبت به دیگر نهادها، با اختلافات بیشتری در درون خود روبه رو است. اختلافات پدیده‏یی است که که از آغاز بشریت وجود داشته و به عنوان یک عامل خطر ساز برای سلامتی ازدواج تعریف شده است(ویت‏-سون و آل-شیخ، 2013). کاهش انسجام در خانواده و افزایش تعارضات بین فردی می تواند منجر به کاهش انعطاف پذیری خانواده گردد که می تواند همراه با مشکلاتی در تعاملات آنها گردد. انسجام خانواده(پیوند عاطفی و هیجانی بین اعضای خانواده و احساس نزدیک بودن) از طریق احساس تعلق و پذیرش در سیستم خانواده ابراز می شود. انسجام پایین در خانواده می تواند منجر به افسردگی و کاهش پذیرش اجتماعی شده و این پایین بودن انسجام با احساسات عدم تعلق همراه است، می تواند رفتارهایی ر در اعضای خانواده به وجود آورد که منعکس کننده محیط خانواده است(وندیتا و همکاران، 2015).

خانواده مانند تمام ارگانیزمهای که باید با محیط خود سازگار شوند، نیاز به سازمان بندی درونی دارد و این قواعد حاکم بر آن است که تعیین می کنند چگونه، چه زمانی و با چه کسی ارتباط برقرار شود و همین سازمان بندی و قواعد آن است که الگوهای تعاملی ساختار خانواده را به وجود می آورند(والش، 2013). از آنجا که سلامت خانواده ها در طول عمر دستخوش تغییر می گردد این واقعیت که در یک مقطع زمانی خاص، خانواده از سلامت برخوردار است، تضمینی برای تداوم این وضعیت نیست(اریکا، ولش، سیمونه، فرنچ و ملانیه، 2016). بسیاری از متغیرهای سلامتی، بخصوص متغیرهای مربوط به سلامتی و انسجام خانواده به وسیله پایبندی به اموز مذهبی و عمل به باورهای دینی و مذهبی تبیین می شوند(پورستار و حکمتی، 1389).



پرداخت و دانلود



بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : مبانی نظری و پیشینه پژوهش مذهب و معنویت (فصل دوم) , مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) مذهب و معنویت , مبانی نظری مذهب و معنویت , پیشینه پژوهش مذهب و معنویت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی